vrijdag 7 oktober 2016

Het EK Para-Badminton 2016 nadert met rasse schreden....en wat daarna?

Nog even en dan is het zover. Het Europees kampioenschap Para-Badminton gaat op donderdag 27 oktober officieel van start. Vanaf donderdag worden de voorronden in de diverse disciplines gespeeld. De dagen ervoor zullen ook diverse activiteiten op sportlandgoed "de Haamen" plaatsvinden. Sporters die nog niet zijn geclassificeerd hebben dan de mogelijkheid om alsnog aan de voorwaarden van de BWF te voldoen. Tevens zal dan de gelegenheid worden geboden om de laatste trainingen in de sporthal af te werken. In die periode zal de gemeente Beek worden overspoeld met sporters uit diverse Europese landen. 

Wat kunt u verwachten op dit sportlandgoed?

In de gemeente Beek, tussen de kernen Beek en Neerbeek, ligt sportlandgoed De Haamen. De ligging van De Haamen is uniek, gelegen aan de voet van het adembenemende landschap van het Heuvelland. Bovendien is de bereikbaarheid uitstekend, met onder meer de A2 en de A76 vlakbij en ruim voldoende gratis parkeerplaatsen. Met de open parkachtige opzet haalt De Haamen het maximale uit de omgeving die er al is; niet voor niets starten hier nu al veel Nordic Walking-, wandel- en fietsroutes. Ook is De Haamen uitvalsbasis voor een netwerk van mountainbike- en paardmenroutes.


Sportzone Limburg
De Haamen in Beek heeft een bijzondere functie binnen Sportzone Limburg. Speciale aandacht gaat hier uit naar ouderen, chronisch zieken en mensen met een beperking. Voor deze mensen wordt De Haamen dé plaats om wekelijks te bewegen, te ontmoeten en te recreëren. Zij krijgen in Beek een voorzieningenaanbod dat nergens anders in de regio voorhanden is. Aangepaste accommodaties en hulpmiddelen (zoals sportrolstoelen), een breed beweegaanbod en professionele begeleiding volledig geïntegreerd in het totale aanbod op het sportlandgoed. Dit alles wordt aangeboden door een unieke samenwerking van o.a. sportverenigingen, gehandicaptenorganisaties en de zorg. In De Haamen krijgt ook talentontwikkeling voor aangepaste sporten een plek.
Dit keer zal de Nederlandse afvaardiging uit 11 personen ( inclusief bondscoach Annie van Daal) bestaan.
Wij gaan ervoor om in ons eigen land een goed resultaat neer te zetten. Voor mijzelf persoonlijk zal dit een bijzonder toernooi worden. Na dit EK zal ik mij terug trekken uit het Nederlands team Para-Badminton en mijn internationale carrière beëindigen. Ik zal mij dan meer gaan richten op het geven van trainingen. Ik zal dan nog wel blijven spelen, maar dan uitsluitend op club niveau. Ook zal ik nog een aantal toernooien spelen in het circuit Para-Badminton. 

Hier de link om het wedstrijd verloop gedurende het EK te bekijken. Link EK Para-Badminton Beek 2016.

Vanaf mijn kant wil ik een aantal mensen / instanties bedanken die de afgelopen jaren vertrouwen in mij als sporter en als persoon hebben gehad, want zonder jullie als steun in de rug had ik het nooit zover kunnen schoppen:
- mijn vrouw Joke, en de kids, Niels en Twan Boerman
- Otto Bock Benelux ( Hub van de Boomen; Dries Glorieux; Tom Bernard)
- Yonex Benelux, Ronald Heijstek ( Distrisport)
- Badmintonwebshop Chesp ( Bart-Jan Hollander)
- Orthopedietechniek "de Hoogstraat" ( Marcel Conradi; Rachel Nieuwkerk; 
Femke de Backer-Bes)
- Fit Sportbalsem ( Joop Bergman)
- Annie van Daal ( bondscoach team Para-Badminton)
- Badminton Nederland
- Reek den Heijer
- Alle spelers van het Nederlands team Para-Badminton
- Spelers uit het circuit Para-Badminton Nederland
- Speciaal dank voor mijn dubbel/mix partners van de afgelopen jaren ( Guus Maassen, Bas den Turck, Carmen van Kester en Megan Hollander)
- Spelers en trainers van de clubs VAS-IJsselstreek uit Doetinchem; BC Poona uit Gaanderen; BC Eefde uit Eefde; BC Salvoers uit Warnsveld
- Medische begeleiding Papendal ; fysiotherapie praktijk Meijer uit Warnsveld en de fysiotherapie praktijk Jill Bomers uit Borculo.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen