zondag 30 oktober 2016

Europees kampioenschap Para-Badminton 2016 ( finalday)


Inmiddels zijn we aangeland bij dag 4 ( finaledag). Ik zal eerst beginnen met dag 3. Dag 3 stond in het teken van het spelen van de achtste finales en verder. Ik speelde met mijn dubbelpartner Bas den Turck tegen het Franse koppel Geoffrey Byzery en Jean-Francois Le Perff. Het waren twee spannende games en de standen gingen over en weer. We speelden sterk op de buitenlijnen en wisten gelukkig de gehele wedstrijd naar ons toe te trekken met de standen 21-19 en 21-18. We werden ook erg geholpen door het publiek die ons massaal steunden. Dit werkte wel erg in ons voordeel. Door deze overwinning stonden wij alsnog in de kwart finale en bij winst zouden wij ons plaatsen voor een plek in de halve finale.
Na ongeveer een uur gerust te hebben, werden wij de baan opgestuurd om de kwart finale te spelen tegen het koppel Bobby Griffin en Daniel Bethell. Bas en ik konden wel aardig tegenstand bieden, maar konden niet op tegen hun jarenlange ervaring als spelerskoppel. Het eind resultaat van deze kwart finale was dan ook 21-8 en 21-10 in het voordeel van het Engelse koppel. Wij hebben gevochten voor wat we waard waren en kunnen wel zeggen dat wij als koppel tot de beste 8 van Europa behoren.
Deze wedstrijd was dan uiteindelijk een mooie afsluiting van het toernooi maar ook een waardige afsluiting van mijn internationale carrière. 

Dag 4:
Nog wel even het vermelden waard:
- Megan Hollander, brons in het damesenkel (SU5)
- Mark Modderman met James Binnie (Engeland), brons herendubbel ( SU5)
- Jordy Brouwer von Gonzenbach, zilver herenenkel ( WH2)

Al met al een geslaagd toernooi. Langs deze weg bedank ik de organisatie voor het verloop van dit toernooi.
Ik wil ook alle spelers en begeleiders bedanken voor de afgelopen jaren.
Ik hoop ooit nog eens in een andere hoedanigheid aan een toernooi mee te kunnen doen.

ALLEMAAL BEDANKT EN TOT ZIENS!!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen