vrijdag 28 oktober 2016

Europees kampioenschap Para-Badminton 2016 ( update)


Vandaag de 2e speeldag van het toernooi. Ik moest aan het eind van de ochtend en begin van de middag mijn laatste enkel partij uit de poule nog spelen. Ik moest spelen tegen een rus. In het verleden heb ik eens ooit tegen hem gespeeld, maar nooit van hem gewonnen, sterker nog, ik verloor met behoorlijke cijfers van hem. Deze rus, genaamd Marat Akhmatgireev, won in 3 sets van mij ( 21-18, 18-21 en 21-12). het waren spannende games waarbij ik regelmatig een voorsprong op hem kon nemen. Helaas wist ik dit niet vol te houden. Uiteindelijk ging ik in de 3e game teveel fouten maken, waardoor hij kon uitlopen tot uiteindelijk 21-12. Ik heb bijna een uur op de baan gestaan. Ik kan in het enkelspel terug kijken op een geslaagd toernooi. Weliswaar niet door naar de volgende rond, maar na alle tevredenheid kunnen spelen.

Ook ging deze 2e dag de (heren) dubbels van start. Met Bas den Turck als mijn dubbelpartner speelden wij onze eerste wedstrijd gedegen en wisten tegen Meva Singh Desi en Jaime Polo een mooie overwinning te behalen. Voor Bas was dit zijn eerste overwinning in het internationale dubbelspel.
Ons tweede dubbel speelden wij tegen een Frans koppel, Gabriel Audinet en Jeremie Gourves. Om in ieder geval een kans te maken op de 2e ronde moesten wij deze wedstrijd ook winnen. De eerste game ging ons prima af en wonnen deze dan ook met 21-8. In de tweede game lukt het ons niet om in eerste instantie de bekende "Flow" vast te houden. Uiteindelijk wisten wij de winst naar ons toe te halen 21-18. Deze uitslag gaf ons rust om toe te werken naar onze 3e partij.
Wij wisten dat deze 3e partij een bijzonder zware opgave zou gaan worden. De twee spelers, spelen al reeds een aantal jaren met elkaar. De spelers, Antony Forster en Alan Oliver wisten ons aardig bezig en onder druk te houden. In de twee games wisten wij ons aardig te weren en gaven behoorlijke tegenstand. Dit was hun reactie dan ook na afloop. Het was voor hen een fijne wedstrijd geweest om zo tegen ons te mogen en kunnen spelen. Uiteindelijk verloren wij met 21-13 en 21-12.
Door deze nederlaag zijn wij 2e in de poule geworden en mogen op zaterdag 29 oktober (3e dag) nog een keer terugkomen om in de kwartfinale uit te komen tegen wederom 2 Fransen, genaamd 
Geoffrey Byzery en Jean-Francois Le Perff.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen