donderdag 27 oktober 2016

Europees kampioenschap Para-Badminton 2016 ( update)

Donderdag 27 oktober 2016. De eerste officiële wedstrijd dag is inmiddels achter de rug. De dag begon met het spelen van de gemengd dubbels. In de eerste wedstrijd speelde ik met mijn mix-partner, Abbigale Richards een verloren wedstrijd. Wij speelden tegen het Russische koppel Oleg Dontsov en Natalia Iaremchuk de standen 9-21 en 9-21. Helaas kwam wij er niet aan te pas en gingen ons focussen op onze tweede wedstrijd.
Deze tweede wedstrijd speelden wij tegen het geplaatste koppel Alan Oliver ( Scotland) en Julie Thrane ( Denemarken). Ook hier hadden wij weinig in te brengen ( 10-21 en 12-21). Overigens speelden wij beter in vergelijking met de eerste partij van eerder op de ochtend. 2 verloren wedstrijden betekent gewoon dat je eruit ligt. Helaas, maar niets aan te veranderen.

Ik heb mij nu kunnen concentreren op de heren enkels. Mijn eerste partij speelde ik tegen de geplaatste Fransman Mathieu Gilles Thomas. Helaas kwam ik niet in mijn spel, teveel persoonlijke fouten. Niet de juiste focus, te veel en te snel willen scoren etc etc. Kortom, het was niet de wedstrijd waar ik op hoopte. Uitslag was 21-11 en 21-9 in zijn voordeel.
Om nog in de race te blijven voor de 2e ronde moest ik in ieder geval mijn tweede partij winnen. Ik speelde deze partij tegen de Turk Ibrahim Sozer. In deze partij had ik wel de focus, bleef kalm, simpel spelen etc etc en uiteindelijk wist ik deze partij te winnen in een klinkende uitslag ( 21-8 en 21-10). Met deze overwinning blijf ik gelukkig in de race en hoop morgen op een soortgelijke uitslag in mijn laatste enkel van de poule ronde.
Tevens zal morgen een begin worden gemaakt met de herendubbels. In de herendubbel zal ik samen met Bas den Turck de strijd aangaan.
Hopen dat ik morgen een vergelijkbaar positief verhaal kan vertellen.

Wordt vervolgd.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen