zaterdag 11 juni 2016

Princess Veluwe toernooi BC'70

Op zaterdag 11 juni 2016 heb in de sporthal "Prins Willem Alexander" het reguliere toernooi Princess Veluwe BC'70 mogen spelen. Ik had mij ingeschreven voor zowel het herenenkel als het herendubbel. Vandaag werd ik gekoppeld aan de Joel Ouburg, spelende voor de organiserende vereniging. Wij speelden al vroeg ( 09.00 uur) onze eerste wedstrijd. Het werd gelijk een mooie opgaande partij die wij helaas in 3 games verloren.
De tweede partij ging het wat minder soepel. Ook deze partij wisten wij niet te winnen. Teveel persoonlijke  fouten waren hier vooral de oorzaak van.

Voor mij waren de herenenkels in het middag gedeelte gepland. De eerste wedstrijd wist ik in 3 games naar mijn hand te zetten. Het doel van de dag was voor mij al bereikt, het winnen van een enkelpartij tijdens een regulier toernooi.
In de 2e partij wist ik het gedurende de eerste game nog aardig bij te sloffen, maar in de 2e en beslissende game was ik het spoor bijster en verloor deze dan ook redelijk kansloos.
In mijn 3e partij moest ik tegen de eerst geplaatste spelen. Ik dacht nog even, ik zal mijn huid zo duur mogelijk verkopen, maar ik kwam al gauw tot de ontdekking dat deze speler iets te hoog gegrepen was. In de eerste game was ik behoorlijk kansloos, in de tweede game liet hij er nog een beetje partij van maken, maar ik wist bij voorbaat al dat ik mij hier niet uit redden kon.

Al met al kijk ik tevreden terug op dit gespeelde toernooi. Ik heb de spelers en bezoekers weer laten zien dat sporten met handicap niet perse een probleem hoeft te zijn. Meerdere malen werd ik bevraagd hoe het mogelijk was dat ik met een dergelijke handicap zo over de baan kon vliegen. Mooi toch!!??
Organisatie was goed ( Richard van Dijk bedankt dat wij als Para-badmintonners aandacht mochten schenken aan de gang naar Aziƫ). Ook de wedstrijdleiding hield zich strak aan de tijden. Ondanks de vele partijen was er weinig uitloop. Top!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen