zondag 29 mei 2016

Para-Badminton toernooi Shuttle Up, Sliedrecht

Vandaag weer een toernooi van het Para-Badminton circuit afgewerkt. In Sliedrecht heb ik gestreden voor de hoogste plekken in de categorie├źn, herenenkel en het herendubbel.
In de poules werd ik gelijk de eerste wedstrijd behoorlijk op de proef gesteld. Ik speelde tegen een jonge nieuwkomer in het circuit, Joshua Donker, Tijdens het afgelopen NK verloor ik nog van deze speler.


Gelukkig wist ik vandaag de winst naar mij toe te halen. Tevens won ik de volgende poule wedstrijden. Ik speelde in de finale tegen weer een nieuwkomer in het circuit, met de naam Johannes Bessell.
Helaas maakte ik teveel uit fouten. Hij wist hierdoor de winst naar zich toe te halen. Overigens ben ik tevreden met deze tweede plaats. Net als Joshua Donker, komt Johannes uit in de categorie SU5 ( dit wil zeggen dat zij een beperking aan de bovenste extremiteiten hebben, kortom de beentjes en de knietjes nog volledig in orde).

In het mannendubbel hadden wij ( Bas den Truck en ik) vandaag relatief weinig tegenstand. In de finale moesten wij het opnemen tegen een sterk dameskoppel ( Carmen van Kester en Megan Hollander). In de eerste game leek het erop dat wij makkelijk gingen winnen. In de tweede game moesten wij alles uit de kast om alsnog de overwinning naar ons toe te halen.

Kortom, dit weekend een goed resultaat behaald:
2e in het herenenkel
1e in het herendubbel














Hier de lijst met de volledige uitslagen.

Er zal nog 1 Para-Badminton toernooi worden gespeeld. Dit zal in Rijen plaatsvinden. Dit toernooi zal tevens het einde zijn van een bewogen seizoen.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen