zondag 20 maart 2016

Badminton update week 11

Ik probeer de komende tijd de berichten die ik via deze weblog publiceer, in 1 update van de betreffende week te plaatsen. Indien het een erg belangrijk of interessant toernooi zal zijn, dan zal ik hier een apart bericht aan wijden. Het e.a. heeft gewoon te maken met het feit dat ik erg druk ben met mijn dagelijkse werkzaamheden en bijna geen tijd heb om dit soort berichten allemaal apart te vermelden.




Ik zal beginnen met:
Zondag 13 maart 2016:
- Ik heb die dag het 48e Koekstad toernooi in Deventer gespeeld. In het mannendubbel speelde ik in de categorie MD7 met Wesley Boode. In deze wedstrijd speelden wij niet slecht, maar maakten toch teveel fouten waardoor deze partij helaas verloren ging.
In het herenenkel had ik in de 1e ronde een "walkover". In de 2e ronde speelde ik tegen een oude rot. Hij liep niet veel, maar wist wel met veel precisie de shuttle neer te leggen op de plek waar hij ze wilde. Bleek dat deze speler altijd in de hoofdklasse/divisie had gespeeld. Na een aantal jaren eruit geweest te zijn, had hij het spelletje weer opgepakt en wist ten koste van mij de 3e ronde te bereiken. Helaas, ook nu weer goed gespeeld en redelijk mee kunnen komen in dit geweld.

Maandag 14 maart 2016:
- Trainingen verzorgd bij BC Yapton in Eibergen. Tevens ook een aantal partijen mee kunnen spelen. Ter plekke aanwijzingen kunnen geven en voor mij was het tevens een leuke training.

Dinsdag 15 maart 2016:
- Eerst de jeugd van HBC Hengelo getraind. Vervolgens mee gespeeld in de z.g. "gemeente Bronckhorst" competitie. Twee goede partijen gespeeld met als resultaat een gelijk spel en een verloren partij. Deze competitie is in het leven geroepen omdat men toch in een soort competitie verband verder wilde spelen. Door de verenigingen HBC Hengelo uit Hengelo (gld), BC Flash uit Vorden en BC Steenderen uit Steenderen is gemeenschappelijk de samenwerking opgepakt. Deze samenwerking heeft een prettige bijkomstigheid dat er nader kennis gemaakt kon worden met andere competitie teams uit de gemeente. Mogelijk staat in de toekomst meer van dit soort samenwerkingsverbanden te verwachten. Zal ongetwijfeld vervolgd worden.

Woensdag 16 maart 2016:
- Zelf trainen bij de VAS IJsselstreek o.l.v. Reek den Heijer.

Zaterdag 19 maart 2016:
- Toernooi Para-Badminton, georganiseerd door Redeoss uit Delft. Ik heb mij ingeschreven in het herenenkel en het gemengddubbel. In het gemengddubbel helaas niet met de vaste partner Megan Hollander, zij moest verstek laten gaan i.v.m. de komende examenperikelen.
Resultaat van de wedstrijden:
In de ochtend werden de enkels gespeeld. Ik liep de poule ronden goed door en kwam uiteindelijk in de finale weer tegen Bas den Turck te staan. De laatste tijd is het stuivertje wisselen van wie er met de overwinning er vandoor gaat. Na een spannende wedstrijd moest ik dit keer Bas feliciteren met zijn overwinning. Ik maakte zelf in de afronding te veel fouten. Verder was ik niet echt fit, ik was zwaar verkouden + lichte verhoging.
Na de middag werden de gemengddubbels gespeeld. Ik werd gekoppeld aan een onbekende speelster, dit door afwezigheid van Megan Hollander. Helaas kwam wij niet verder in de poulerondes en verlieten roemloos het podium.



Dit is het laatste Para-badminton toernooi voor het NK Para-badminton. Dit NK zal in het weekend van 16 en 17 april in Veenendaal worden gehouden. In aanloop naar dit NK zal ik nog een "gewoon" valide toernooi in Nijmegen spelen. Het betreft het 'Marikentoernooi 2016".


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen