zondag 24 januari 2016

Competitie seizoen 2015-2016 is teneinde.

Het is al vroeg, maar jullie hebben het goed gelezen. Afgelopen vrijdag 22 januari 2016 heb ik mijn laatste competitiewedstrijd van het seizoen gespeeld. de competitie mag dan zijn afgelopen, maar de uitdaging gaat pas beginnen.
Ik speelde voor het eerst in het herenteam van BC Eefde mee. Het was een seizoen met, voor mij, wisselende successen. De keren dat ik in het enkel kon en mocht spelen was voor 80% een overwinning in mijn voordeel. In het herendubbel waren het af en toe wedstrijden waar ik meer van had verwacht, maar waar uiteindelijk de overwinning uit bleef. Dit had deels te maken met het feit dat ik aan de spelers moesten wennen en zij uiteraard aan mij. Het had ook te maken met de diverse blessures waarmee het team te maken kreeg. Op een 3/4 van het seizoen waren wij weer allemaal volledig inzetbaar. Alleen de ex-geblesseerden hadden een behoorlijk gemis aan wedstrijd ritme.

Nu ruimschoots de tijd om eens te gaan kijken welke toernooien ik kan gaan spelen. Dit keer zullen twee z.g. "Piekmomenten" de boventoon gaan voeren. In april zal het Nederlands kampioenschap Para-badminton worden gespeeld. Voor het 2e achtereenvolgende jaar zal badminton duo vereniging Veenendaal de organisatie op zich nemen.  Dit jaar zal het EK Para-badminton hoogst waarschijnlijk in Nederland worden gespeeld. De voorbereidingen zal daar dan ook voor een groot gedeelte op gericht worden. M.a.w. de komende maanden zal ik nog vol bak moeten om tijdens deze toernooien een goed resultaat neer te zetten.
Het is nog even afwachten met welke partner(s) en in welke categorieën ik gedurende het Europees kampioenschap kan en mag spelen, maar daar zal in het in de voorbereiding niet echt van af hangen. Uiteraard zijn tijdens het Nederlands kampioenschap mijn partners in het gemengddubbel ( Megan Hollander) en het herendubbel ( Bas den Turck) wel bekend.
Ik ga proberen om in 2016 het maximale er uit te halen en zien welke mogelijkheden er verder zijn.



Zoals gewoonlijk zal via deze site de berichtgeving regelmatig worden geüpdatet.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen