zaterdag 31 oktober 2015

Goed begin van het weekend

Zoals de volgers al wel reeds zullen weten, ik speel met mijn "Blade" ook de reguliere competitie en wel in het herenteam van Bc Eefde.
Op vrijdag 30 oktober stond de competitiewedstrijd tegen LBC uit Lichtenvoorde gepland. Met een invaller erbij begon ik als 2e heer aan mijn enkel. In de eerste game kwam ik niet echt op gang en wisselde bij de 11e punt van racket. Zelfde type ( Yonex Voltric 70 E-tune) uiteraard, maar van iets head heavy naar even balance. Dit was een prima keus, kon weer punten inlopen maar de tegenstander was te ver uitgelopen om hem nog pijn te doen.
In de 2e set ging het beduidend beter. Ik kon behoorlijk bijblijven, zelfs nog even voor gestaan, maar uiteindelijk verloren met 18-21.
Vervolgens in de eerste dubbel ging het bijzonder goed en wisten dit om te zetten naar een mooie winstpartij. In de 2e dubbel maakten wij teveel foutjes waardoor de winst aan onze neus voorbij ging.
Maar gezien het gehele wedstrijd verloop van alle teamleden wisten wij als team de totaal winst naar ons toe te halen en wonnen met 5-3.
Door deze overwinning staan wij als team ineens op de 2e plek. Uiteraard hopen wij dit zo lang mogelijk vast te houden, maar er wachten ons nog behoorlijke zware partijen. Niets is zo onvoorspelbaar, dan spelen in de herencompetitie.

Later kreeg op de avond kreeg nog een bericht van een speler uit het eerste team HBC uit Hengelo (gld). Zij hadden hun eerste wedstrijd van het seizoen gewonnen en ook nog met overtuigende cijfers. Het lijkt erop dat de trainingen hun vruchten beginnen af te werpen. Hopen dat het herstel hiermee is ingezet en dat het team zich kan handhaven in hun klasse.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen