dinsdag 22 september 2015

Update Paragames Breda 2015


Het is inmiddels alweer een aantal dagen geleden. Niet eerder de tijd gehad om mijn blog bij te werken, maar hier dan alsnog een korte update van het toernooi in Breda ( ParaGames 2015). het weekend ervoor waren nog een aantal spelers actief op het WK Para-badminton in Engeland en nu werd onze aanwezigheid gevraagd op de ParaGames Breda 2015.

Op zaterdag morgen stapte ik de sportzaal van de KMA binnen en schrok van de toestand van de zaal, vloer en entourage. Er was te weinig ruimte voor de rolstoelen en te weinig ruimte om als sporter maar ergens enigszins te kunnen zitten. Verder stonden er diverse deuren open om zo voldoende frisse lucht binnen te kunnen krijgen. Uiteraard had deze frisse wind behoorlijk veel invloed op de vlucht van vooral de veren shuttles.
Uiteindelijk hadden wij geen keus en we moesten het er maar mee doen en zo is het natuurlijk ook. Even kunnen klagen, maar uiteindelijk moesten de wedstrijden gespeeld worden ( niet klagen maar dragen).
De toernooileiding voor die dagen had hier geen schuld aan. Zij moesten het doen met de accommodatie door de organisatie aangedragen, zij werden ook voor een voldongen feit gesteld.
Maar genoeg geklaagd, organisatie weet ervan.
Ik had mij ingeschreven in het mannenenkel en het mannendubbel, met als "nieuwe" dubbelpartner, Bas den Turck. Helaas moest ik het gemengd dubbel laten schieten ivm de afwezigheid van Megan Hollander, zij had verplichtingen in de reguliere competitie.

Helaas waren er niet zoveel inschrijvingen voor het mannendubbel. Wij wonnen alles wedstrijden en wisten zo het goud naar ons toe te halen.



In de voorronde van het mannenenkel alles gewonnen. Ik trof vervolgens in de finale, Bas den Turck.  Ik kon voor de zoveelste keer de prothese kruisen met Bas. Dit was een wedstrijd die finale waardig was. het was spannend van het begin. Gelukkig wist ik de overwinning in twee games naar mij toe te trekken. De tweede gouden plak was voor mij een feit.

Verder heb ik mij gelukkig kunnen prijzen met FIT sportbalsem. Op het einde van de 1e dag kreeg ik toch wel last van wat strammigheid. Door mij in te smeren met FIT sportbalsem wist ik uiteindelijk de last tot een minimum te beperken. Door op de 2e dag preventief in te smeren had ik gedurende deze dag geen last van pijntjes.


Ik kijk terug op een goed georganiseerd toernooi, uitgezonderd de accommodatie. Ik heb prima en spannende wedstrijden gezien en hoop er over twee jaar weer bij te zijn.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen