zondag 30 augustus 2015

Update Start-Up toernooi 2015 in Bavel


Afgelopen zaterdag en zondag ( 29 en 30 augustus) heb ik, samen met Bas den Turck, een leuk en sterk bezet valide toernooi mogen spelen. Door de verenigingen BC de Zwaluwen en BC Bavel werd dit toernooi voor de 10e maal georganiseerd. Ik had mij voor de categorie├źn HE8 en de HD8 ingeschreven. Dit toernooi had voor mij een tweeledig doel, n.l. de voorbereiding op het WK Para-Badminton in Engeland en het wennen aan mijn dubbelpartner, Bas den Turck, Met Bas is het bedoeling dat ik het komend seizoen de dubbels in het Aangepaste circuit ga spelen.

In het herenenkel speelde ik boven verwachting een spannende 3 setter. Pas in de 3e set moest ik helaas buigen, ik verloor deze nipt ( 21-19). Ik merkte wel dat ik de afgelopen tijd wel slagvast geworden ben, een fijne constatering, zo vlak voor het WK.

De eerste wedstrijd in het herendubbel met Bas den Turck was een prettige kennismaking. M.a.w., het is fijn om te merken dat Bas het spelletje van het dubbelspel snapt. Hierdoor waren wij in staat om een degelijke tegenstand te geven en wonnen wij zo de eerste set. In tweede set vergaten wij ons goede spel om te zetten in een overwinning en verloren ruim. In de 3e set verloren wij wederom nipt, maar deze wedstrijd gaf ons hoop.
De tweede wedstrijd was een draak van een partij. Het was het allemaal net niet, kortom wel van geleerd, maar niets bijzonders over te vermelden. Eigenlijk ook wel, maar dat zal ik jullie besparen. Met een beetje fantasie kun je dit wel invullen.
Doordat er weinig inschrijvingen waren, mochten wij zondag terug komen om de partijen in het herendubbel in onze poule verder af te werken.
Het was goed om te constateren dat er een goede stijgende lijn in ons spel te zien was.
Op zondag was onze eerste wedstrijd om 09.00 uur gepland. Kennelijk hadden wij daar geen last van en wonnen deze wedstrijd wederom in 3 sets.
Het was nu even wachten op onze volgende wedstrijd. Dit "even" was ongeveer 4 uur. Tussentijds moest Bas den Turck nog een enkelpartij afwerken. Verder hebben we nog met wat mensen rondom de baan kunnen netwerken

In onze laatste wedstrijd waren wij er wel erg op gebrand om ook deze wedstrijd winnend af te sluiten. Indien wij deze wedstrijd winnend zouden afsluiten, lag een 3e plaats in het verschiet. Ook in deze wedstrijd was onze samenwerking goed, als het moest losten wij elkaars fouten op en reageerden goed op de aanvallen van onze tegenstanders. We lieten ons niet verleiden om in hun spelletje mee te gaan, maar speelden ons eigen spel. Uiteindelijk wisten wij deze wedstrijd in 2 sets te winnen. Dus ons doel was bereikt, het winnen van de partij. Nu moesten wij hopen dat de partij van onze tegenstanders door 1 van de twee met een groot verschil gewonnen zou worden. Helaas was dit niet het geval. Zij blijven, qua punten, behoorlijk dicht bij elkaar.
Door deze uitslag vielen wij net buiten de prijzen, maar gezien het gehele verloop van het toernooi kunnen wij terug kijken op een geslaagd toernooi en is de samenwerking met Bas den Turck voor herhaling vatbaar.

Klik hier voor het wedstrijd verloop.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen