zondag 21 juni 2015

Seizoen zit erop.

Gisteren is het laatste toernooi van het seizoen gespeeld. Dit toernooi werd georganiseerd door BC Bever.
Ik had mij ingeschreven voor het mannen enkel en de mix dubbel. In het mannenenkel zat ik in een behoorlijke zware poule, waaronder Carmen van Kester en Bas den Turck. Er zijn twee dames die meedoen in het mannenenkel, n.l., Carmen van Kester en Megan Hollander. Reden van deze deelname is dat zij te sterk zijn voor de dames en tegenstand moeten hebben om verder in hun ontwikkeling te komen.
De eerste wedstrijd speelde ik tegen Carmen. Was al met al toch erg moeizaam. Carmen speelde sterk. Na een langdurige blessure komt zij toch weer op har oude niveau. Uiteindelijk wist ik de wedstrijd in 3 sets te winnen. De tweede wedstrijd, daar had ik wat minder moeite mee. De 3e en laatste wedstrijd in de poule stond ik wederom tegen Bas den Turck. Vooral in de 1e set ging het behoorlijk gelijk op ( 25-23 in mijn voordeel). In de 2e set begon het voor mij wat beter te lopen. Ik kreeg meer vat op zijn spel. De wedstrijd wist ik in 2 sets te winnen. Ook Bas liet blijken dat de juiste traning zijn vruchten beginnen af te werpen. Ik zal in het komende seizoen hier nog een behoorlijke zware dobber aan krijgen. Top gespeeld, Bas den Turck!!
In de kruisfinale moest ik het opnemen tegen Megan Hollander. Megan Hollander is een jonge sterke speelster die het mij behoorlijk moeilijk maakte. Ook dit was weer een wedstrijd die ik uiteindelijk in 3 sets wist te winnen. Maar, poeh, het was kantje boord. Knap gespeeld van Megan.
In de finale moest ik het opnemen tegen Mark Modderman, helaas is Mark voor mij een niveau te hoog. In de 1e set wist ik het nog aardig bij te "benen", in de 2e set liet Mark geen spaan van mij heel. Ondanks dit verlies kan terug kijken op een goed gespeelde match.

In het mixdubbel vielen al de poule wedstrijden uit door ziekte en blessures. Pure overmacht. Onze eerste wedstrijd was dan ook in de kruisfinale. Deze wonnen wij overtuigend. In de finale stonden wij tegen Mark Modderman en Carmen van Kester. Doordat wij in het seizoen niet vaak met elkaar hadden gespeeld, klopt het tactisch niet helemaal. Maar gedurende de wedstrijd bleek er wel een stijgende lijn in te zitten. Helaas moesten wij genoegen nemen met een 2e plaats.

Hier de link voor het volledige overzicht van de winnaars.

Zo is er met deze 2 zilveren plakken een einde gekomen aan het seizoen 2014-2015. Het was een geweldig bewogen seizoen.

De foto's en video's van dit toernooi zijn weer gemaakt door Edwin Sundermeijer. Hier is de link naar het fotoalbum 

Langs deze weg wil ik ook de mensen en bedrijven bedanken die het mij mogelijk hebben gemaakt om weer nationaal en internationaal te kunnen en mogen spelen.

- Otto Bock Benelux
- Fleet Nederland
- Orthopedie-techniek De Hoogstraat
- Fit Sportbalsem
- Foot Connection
- Fysiotherapie Meijer
- Annie van Daal ( bondscoach team Aangepast Badminton)
- Badminton Nederland
- Reek den Heijer (trainer)
- Jan-Maarten ten Katen (tegenspeler)
- SportvoedingWebshop

Ook de volgende mensen wil ik bedanken die het afgelopen jaar in de weer zijn geweest om het Aangepast Badminton voor een breder publiek aantrekkelijker te maken.
- Edwin Sundermeijer ( fotograaf)  
- Rene Lagerwaard ( fotograaf)
- Christ de Rooij (badmintonline)
- Edwin Schriemer
- Paul Kleijn ( Marketing & PR Badminton Nederland)
- Hendrik Boosman

Uiteraard horen hier de verengingen en de bijbehorende organisatoren van alle toernooien, clinics e.d. hier ook bij. Zij hebben het ons ook mogelijk gemaakt om het mooie spelletje te kunnen en blijven spelen.
Allen bedankt en tot het volgende seizoen!!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen