zaterdag 28 maart 2015

Spanisch Para-Badminton International ( Alcudia) (4)

Dit is het vierde verslag van mijn bevindingen gedurende de Spanisch Para-Badminton International in Alcudia. Het is nu vandaag zaterdag 28 maart 2015, of te wel, de  tweede wedstrijddag.

Vandaag stonden de dubbels op het programma alsmede de 1/4 finale van de diverse enkelspelen.
Onze dubbels draaide niet zoals het eigenlijk zou moeten gaan. Wij kwam niet in het spel en liepen constant achter de feiten aan. Wij waren op dat moment niet in staat onder de druk uit te komen, tevens maakten wij teveel persoonlijke fouten. In dit internationale geweld wordt je hierdoor ogenblikkelijk afgestraft.


Wat later in de middag speelde ik tegen de huidige Europese kampioen, Daniel Bethell. Wij speelden om een plek in de halve finale. Helaas trok ik aan het kortste eind. Daniel speelde degelijk en simpel. Wat ik ook probeerde, Daniel had alles en tevens was bijzonder slagvast. wat ook meespeelde, was het inmens grote leeftijds verschil van bijna 32 jaar. Dit verschil heeft overigens het verschil nier gemaakt, Daniel Bethell was gewoon beter en sterker. Dus hij door naar de halve finale en voor eindigt hier het toernooi in Spanje.
Buiten de dubbels, kan ik terug kijken op een goed gespeeld toernooi.

Morgen, zondag 29 maart worden de diverse halve finales en finales gespeeld. Voor Nederland mogen nog Mark Modderman en Jordy Brouwer nog spelen. Beide mogen in hun categorie nog de halve finale spelen en hopen op een plek in de finale. Voor hen is een medaille binnen handbereik.



Wordt vervolgd.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen