zaterdag 7 maart 2015

Een dag waarbij verdriet en blijdschap zo dicht bij elkaar ligt.

Vrijdag, 6 maart 2015. Een dag die ik niet zo gauw zal vergeten. In de middag zijn we naar een crematie geweest van een buurman. Deze buurman was een op en top sporter. Nooit gerookt en dronk af en toe een biertje. In het grijze verleden heb ik nog met deze sportman mogen voetballen in het veteranenteam van SportClub Eefde. Ik was toen al wel 19/20 jaar. Vorig jaar werd bij hem de ernstige ziekte kanker geconstateerd. Als een goed en gedreven sporter ging hij hier ook de volledige uitdaging aan. Helaas was deze tegenstander voor hem te sterk en overleed hij op zondag 1 maart op 70 jarige leeftijd.

Enkele weken daarvoor werd ik door de Sportraad van de gemeente Lochem gevraagd of ik interesse had om een prijs tijdens de "Sportverkiezing 2014 van de gemeente Lochem" een prijs uit te reiken. Ik had hier vervolgens mijn medewerking aan verleend.
Ik kreeg de eer om de publieksprijs te mogen uitreiken. Voordat de uitreiking plaatsvond kreeg ik de kans om samen met de presentatrice van de avond, Hester van den Top, in het kort uit te leggen welke prestaties ik de afgelopen tijd had geleverd en waarom het spelen met een "Blade" zou belangrijk is voor mij.
Ik kreeg kippenvel omdat gedurende mijn verhaal een spontaan applaus uit de zaal kwam, en dit enige tijd aanhield. Ik had het idee dat het verhaal van mij overkwam en dat ik liet zien dat het zitten achter de geraniums voor mij geen optie zal zijn.
Uiteindelijk kon ik de publieksprijs uitreiken aan, Annemoon van Dienst een talentvolle mountainbikester.
Gedurende de avond zag ik blije en opgetogen mensen/talenten/sporters die door hun gedrevenheid hun welverdiende prijs in de wacht hadden gesleept. Wat ik ook hoorde bij de sporters was dat deze prijs hen weer stimuleerde om nog harder te trainen om nog verder te komen in hun prestaties.


Hier een volledig overzicht van alle winnaars uit de gemeente Lochem 










Dit was echt een dag waarbij verdriet en blijdschap zo dicht bij elkaar lag.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen