maandag 9 maart 2015

33e BC’70 Veluwe Toernooi

Op zondag 8 maart 2015 organiseerde B.C. ’70 Veluwe, onder auspiciën van Badminton Nederland, regio Centrum, het categorie 4-6-8 Veluwe toernooi in Vaassen (Gld.) 
Ik had mij in de categorieën HE8 en GD8 ingeschreven. Dit toernooi wilde ik gebruiken om mij voor te bereiden op het toernooi in Spanje ( einde maart).
In het gemengd dubbel speelde ik met Laura Hulshof. Wij hadden de pech dat wij en als eerste aan de bak moesten ( 08.30 uur) en dat wij tegen een sterk geplaatst koppel speelden. Wij hebben ons met hand en tand weten te verzetten, helaas had dat niet geleid tot een overwinning en moesten wij buigen na twee verloren sets.

In het herenenkel speelde ik tegen een tegenstander die normaal gesproken in de 2e klasse zijn wedstrijden speelt.
In de eerste set kon ik aardig meekomen. In de 2e set wist hij zijn spelwijze zodanig aan te passen, dat het voor mij lastig werd de shuttle onder controle te krijgen en zo het initiatief te behouden. Ik verloor de 2e set dan ook kansloos.
Wel kan ik vermelden dat Laura Hulshof het toernooi in de categorie DE8 op haar naam heeft geschreven. 
Bekijk hier de volledige lijst van de winnaars

Wat heb ik er dan uiteindelijk van opgestoken? Mijn trainingen op het gebied van de slagvastheid beginnen nu wel zijn vruchten af te werpen. Ik moet, om iets te kunnen doen tegen het loopgeweld van mijn tegenstander, de shuttle zo scherp kunnen neerleggen dat hij moeite heeft om de shuttle fatsoenlijk te retourneren. Verder ben ik op dit moment bezig mijn startsnelheid te verbeteren. Ik merkte tijdens het enkelspel dat dit ook beter begint te worden. Al met al was het weer een leerzame dag.

Volgende week zondag, 15 maart, staat weer het volgende toernooi op het programma, n.l. het 47e Koekstadtoernooi in Deventer.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen