zaterdag 21 februari 2015

Competitie "Valide" badminton + Toernooi Aangepast Badminton

Vrijdag 20 februari 2015 hebben wij met ons team, BC Eefde 3, onze voorlaatste competitie wedstrijd mogen spelen. Deze wedstrijd speelden wij tegen een team van IJsselstad uit Deventer. De eerste wedstrijd was het een gelijkspel. Maar nu, gezien de omstandigheden, werd het maar afwachten wat het zou gaan worden. Het competitie seizoen loopt op het einde en veel spelers(sters) krijgen of hebben last van lichte blessures die maar niet willen genezen. Bij ons team is het allemaal niet anders. Gelukkig was Kiki Kuijpers breid om voor ons in te vallen. Ikzelf moest o.a. aan de bak met het voor mij altijd lastige enkelspel.
De afgelopen tijd heb ik meer getraind op explosiviteit en ik heb dit in deze wedstrijd voor het eerst uitgeprobeerd hoe dit zou bevallen. Ik kan je zeggen, het beviel mij bijzonder goed. Ik merkte dat mijn start snelheid naar de shuttle toe behoorlijk verbeterd was. Ik merkte dat mijn tegenstander hier geen antwoord op had. Dit hoorde ik overigens na afloop ook terug. Zijn woorden waren:" jij was overal, ik wist niet hoe ik hier moest reageren".
Ik was blij om dit om die manier te horen. Dit geeft moed om verder te gaan met de weg die ik ben ingeslagen.
Verder kan ik vermelden dat wij ons herendubbel weer hebben gewonnen, het gemengddubbel liep wat minder goed af, deze verloren wij in 2 games.
Met nog 1 wedstrijd te gaan, kan ik alvast melden dat wij ons kunnen handhaven in de 4e klasse. Dit is gezien alle ontwikkelingen binnen het team een prima prestatie en hopen dat we voor het komend seizoen weer een team op de been kunnen brengen.


Voor komende zondag, 22 februari 2015, staat weer een aangepast Badminton toernooi op het programma. In doetinchem zal in  de sporthal "de Bongerd" op diverse fronten weer strijd worden geleverd. Door  de VAS-IJsselstreek zal dit toernooi worden georganiseerd.
Via deze link  is het wedstrijd verloop te volgen.
Ik ga proberen zo hoog mogelijk te eindigen in de herenenkel en de herendubbel. Deze herendubbel speel ik met Bob Biesmans, dit  ter voorbereiding op het internationale toernooi in Spanje, eind maart.
Van dit toernooi zal ik afzonderlijk een verslag maken.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen