donderdag 22 januari 2015

Toekomstig bezoek aan de orthopeed.

Nee, de titel doet het ergste vermoeden. Gelukkig lijkt het vooralsnog mee te vallen, denk ik, hoop ik!! Sinds een aantal jaren heb ik het gevoel dat mijn 3e of 4e rechterteen verkrampt is. Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals het smeren van allerlei crèmes, gebruik van diverse soorten zolen. Ook heb ik een acupuncturist ingezet. Tot op heden heeft het allemaal nog geen resultaat opgelevert. Ik kan gewoon lopen, sporten e.d. Alleen ik heb het gevoel dat 1 van beide tenen continue in de verkramping zit. Dat is best irritant.
Ik ben al eens eerder naar de huisarts geweest, maar die deed het toen af als zijnde. Kijk het maar eens aan en kom dan maar eens terug. Ik heb het nu inmiddels een jaar of twee aangekeken, maar ik ben er nu wel klaar mee.
Afgelopen december ben ik maar weer eens naar de huisarts gegaan. Deze stelde toen voor om dit eens door een Podotherapeut te laten bekijken. Ik vroeg wat het verschil was tussen een Podotherapeut en een Podoloog, bij een Podoloog was ik al een aantal keren geweest om inleg zolen te laten maken. De huisarts dit maar af als, een podotherapeut heeft een gedegen opleiding en kan het eens anders benaderen.
Ik naar de Podotherapeut. Deze kon niets anders doen dan de bestaande inlegzool een kleine beetje aanpassen in de hoop dat de druk onder de tenen iets zou verlichten. Deze stelde toen voor om dit maar eens 5 weken vol te houden en dan weer eens terug komen.
Na deze 5 weken was er in mijn beleving geen enkele verschil te melden. De Podotherapeut gaf vervolgens de opdracht terug aan de huisarts.
Vandaag, donderdag 22 januari 2015, maar weer eens een terugkom bezoek gebracht. De huisarts wist het eigenlijk ook niet meer. Ook niet nadat hij een boekwerk had geraadpleegd omtrent sport gerelateerde blessures.
Na wat vijven en zessen, verwees hij mij door naar een orthopeed, in de hoop dat hij/zij de sleutel van dit irritante krampgevoel heeft.
Datum is nog niet bekend, zodra hier meer nieuws over is, laat ik dit jullie weten.
Wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen