zaterdag 22 november 2014

Mijn gewonnen heren enkel in de 4e klasse!!

Natuurlijk is het geen wereld nieuws, een gewonnen enkelspel in de 4e klasse. De trouwe bezoekers van deze site weten inmiddels wel dat het voor mij niet de gewoonste zaak van de wereld is om een enkelwedstrijd in het "valide" badminton winnend af te sluiten.
Door een blessure van onze eerste heer, Dennis Wenneker ( zwarte shirt BC Eefde), van het team en uit tactisch oogpunt, werd gevraagd of ik op vrijdag 21 november als eerste heer wilde gaan spelen. Dit keer was het een uitwedstrijd tegen team 9 van BC Flits uit Wierden. Dit team staat in de competitie fier bovenaan en ik zou dus spelen tegen hun eerste heer, Johan Assink.

Kortom, vooraf zou je denken dat het voor mij een Mission Impossible zou worden.
Ik merkte in het spel dat hij moeite had om vanuit het achterveld de shuttle bij goed achterin te leggen. Dus ik heb geprobeerd om hem achterin te houden en vervolgens de shuttle kort neer te leggen. Gedurende mijn trainingen heb ik de laatste tijd de focus gelegd om de shuttle goed op de achterlijn c.q. zijlijn neer te leggen. Ook probeer ik steeds meer te doorgronden wat de speelstijl en de tactiek van spelen van de betreffende speler is. In de eerste game lukte het mij dat niet zo, maar ik wist wel de eerste game naar mij toe te trekken.
Ik wist in de 2e game dat Johan wilde proberen om de shuttle wat meer naar achter te leggen om zo mij meer onder druk te houden. Na de eerste game kwamen de ploeggenoten + de trainer van BC Flits naar Johan toe om hem kennelijk wat in de oren te fluisteren. Ook had ik door dat dat niet echt zijn speelstijl zou zijn. Ik heb normaal mijn eigen spelletje kunnen spelen en kon in de 2 game de shuttles nog scherper op de lijn leggen. Doordat het mij op dat moment erg goed ging, ging Johan Assink, de eerste heer, geforceerd spelen waardoor hij steeds meer fouten ging maken.
De 2e game wist ik uiteindelijk overtuigend te winnen. Dus een gewonnen partij in de 4e klasse tegen de eerste heer was een feit!! Klik hier voor het overzicht.

Het verdere verloop van de wedstrijden waren niet echt positief te noemen. Onze 2e heer, Erwin Strookappe, won ook zijn enkelpartij. De rest van de partijen kwamen wij er niet aan te pas, dit om verschillende redenen. Deze wedstrijd gaf in ieder geval eens te meer aan dat het oefenen/trainen met elkaar van wezenlijk belang is.
Wordt vervolgd.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen