zondag 16 november 2014

3e plaats behaald op het RSK Oost 2014!!

Sport- en Recreatiecentrum De Beemd "de Beemd" was zaterdag 15 november 2014 het toneel van de Regio Kampioenschappen Oost. In de diverse diciplines werd behoorlijk gestreden.
Ik, Eddy Boerman, speler van BC Eefde 3,  had mij ingeschreven in zowel het enkel als met het mannendubbel. Voor dit toernooi was Sander Willemsen mijn dubbelpartner. Categorie waar ik mij voor had aangemeld was de categorie ME9 en MD9.

Mijn eerste wedstrijd was om 09.00 uur tegen Sander Willemsen. Aangezien dit vroege tijdstip niet mijn sterkste kant is, verloor ik in twee sets van Sander. Sander liet mij goed de hoeken in lopen waardoor ik niet op tijd was om de returns bij het net te pakken.
De 2e wedstrijd ( enkel) speelde tegen iemand waarbij de techniek bijzonder slecht was, maar hij pakte alles, maar dan ook echt alles. Ik had hier niets voor om mij hier tegen te wapenen. Ik kon redelijk bij blijven, maar verloor helaas wel in twee sets, kortom in het enkelspel was ik uitgespeeld. Maar toch ondanks de verlies partijen was ik tevreden. Ik wilde n.l. proberen mijn Clears zo dicht mogelijk op de achterlijn te brengen.

In het mannendubbel (MD9), speelden wij ( Sander Willemsen en ik) onze eerste wedstrijd wat onwennig met elkaar. Dit was de eerste wedstrijd sinds erg lange dat wij weer eens met elkaar speelden. Maar ondanks dit, wonnen wij onze eerste wedstrijd. In onze 2e wedstrijd waren wij beter op elkaar ingespeeld en wonnen wij deze in onze 1e 3-setter van de dag. Maar ondanks deze overwinning had ik voor mijzelf hier geen fijn gevoel overgehouden. Ik kon niet de wedstrijd spelen die ik graag wilde spelen. Ik had het gevoel van een stuk lamlendigheid over mij heen, ik wilde wel, maar kon niet echt lekker van de plaats komen.
Om een plaats in de finale te bemachtigen moesten wij onze 3e wedstrijd in ieder geval winnen. Ook in deze wedstrijd was mijn spel bijzonder slecht. Ik kwam niet lekker aan het slaan toe, maakte teveel persoonlijke fouten. Gelukkig kon Sander het links en rechts nog goed maken, maar dat houd natuurlijk ook een keer op. Uiteindelijk verloren wij deze partij in weer 3 sets.
In de laatste wedstrijd speelden wij tegen het koppel Hans Bijleveld en Arrian Wassink. Dit koppel speelt al sinds jaar en dag met elkaar, dus wij wisten van tevoren dat het een zware dobber zou worden. Sander en ik hadden afgesproken om zo simpel mogelijk te spelen en pas te scoren wanneer het echt mogelijk was. Het ging allemaal gelijk op en wisten gezien de score toch aardig bij te blijven. Helaas verloren wij nipt in de beslissende 3e set. Zij werden uiteindelijk kampioen in deze klasse.

Ondanks dat ik mij die dag bijzonder lamlendig voelde ben ik tevreden over de behaalde 
3e plaats in de categorie MD9. Ik wil Sander Willemsen ook bedanken tot de totstandkoming van dit resultaat.

Dit was in ieder geval een toernooi die mooi aansluit op mijn trainingsactiviteiten in de richting van weer een mooi groot internationaal toernooi, Para-badminton!!

Hier het overzicht van de winnaars van het toernooi RSK Oost 2014.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen