vrijdag 3 oktober 2014

Eindelijk onze eerste wedstrijd gespeeld!!

Terwijl de rest van Nederland al bijna klaar is met hun competitie, heb ik, samen met het team van BC Eefde 3, onze eerste echte competite wedstrijd gespeeld. Het team was op basis van de resultaten uit het vorig seizoen gepromoveerd naar de 3e klasse. Helaas moest er afscheid worden genomen van een aantal spelers waardoor de sterkte van het team niet gewaarborgd kon worden. Daardoor is de TC van BC Eefde besloten om team 3 wederom in de 4e klasse te laten spelen. Vanaf dit seizoen maak ik deel uit van team 3 BC Eefde. Ik heb jaren daarvoor gespeeld voor GBC Poona uit Gaanderen. De wedstrijd van gisteravond, donderdag 2 oktober 2014, hebben wij gespeeld tegen BC Hoogerheyne uit Heino. Hier waren de spelers van team 2 onze tegenstanders.
Doordat wij met 2 heren speelden, moest ik ook het enkelspel spelen. Dit was weer sinds lange tijd dat ik op een hele baan het herenenkel moest spelen. Dit was in de eerste set ook wel te zien. Het veld was voor mijn slagen veel te breed. Dit kostte mij teveel tegen punten. In de 2e set ging het wel beter, ik kon meer tegenstand bieden, uiteindelijk verloor ik in twee sets.

In het herendubbel speelde ik met met mijn partner, Dennis Wenneker. In de eerste set moesten wij nog wat aan elkaar wennen. In de 2e set ging de motor goed draaien en kwam wij langzaam op stoom. Het aanvallend systeem ging steeds beter draaien, wij kregen hierdoor maar 6 punten tegen. Wedstrijd in 2 gewonnen sets.

Ook in het gemengd dubbel was de eerste set even wennen aan elkaar. Ik speelde voor het eerst met Chantal van Benthem. Ook tijdens de trainingen hadden wij nog niet vaak met elkaar gespeeld, maar gedurende de wedstrijd gingen wij elkaar steeds beter begrijpen. Dit resulteerde dan ook weer dat de wedstrijd werd gewonnen in 2 sets, waarbij wij maar 8 punten in de 2e set tegen kregen.
Kortom, een goede start, waarbij het maximale er uit werd gehaald.

De uiteindelijke eind stand van deze wedstrijd was een een verdiend gelijkspel (4-4), waarbij iedereen tevreden was over de verdeling van de punten.

Hier de link om ons competiteverloop te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen