vrijdag 12 september 2014

European Parabadminton Championships 2014 (3)

Het gehele toernooi is te volgen via de volgende link.

Update

Vrijdag 12 september 2014.
Vandaag de 2e dag stonden voornamelijk in het teken van het afronden van de enkel poules en de start van de herendubbels.
Om 10.30 uur moest ik mijn laatste en beslissende enkel spelen om nog kans te maken om door te gaan.
Deze wedstrijd speelde ik tegen een fransman. Op een 1 of andere manier lukte het mij niet om in de wedstrijd te komen. De shuttles waren bijzonder snel en ik had er last van dat ik kennelijk toch teveel op een heel veld had getraind. De shuttles gingen teveel uit, dit was mede te wijten aan de afmetingen van het veld. Ik wist hierdoor niet goed mee om te gaan. Tevens liet het netspel een beetje te wensen over, ook dit zal een punt van aandacht zijn tijdens de komende trainingen.

Laat in de middag, wedstrijd stond gepland om 17.30 uur speelde ik de eerste wedstrijd herendubbel met mijn Belgische dubbelpartner, Bob Biesmans, tegen de eerst geplaatsten uit Engeland/Scotland.
Helaas maakten wij teveel fouten tegen dit koppel die al een tijdje met elkaar samen spelen. Ook moesten wij wennen aan het fenomeen dat de categorieen SL3 en SL4 waren gecombineerd. Deze samenstelling is voor ons een nadeel, aangezien wij beiden een beperking aan het loopvermogen hebben. Maar we moeten het maar even mee doen, dus niet zeuren, maar spelen.
De uitslag in deze eerste wedstrijd was behoorlijk in het voordeel van het Engelse/Schotse koppel.
De tweede wedstrijd verliep.bijzonder goed. Wij waren op de shuttle gefocust en wilden er voor gaan. Dit was overigens de laatste kans om een ronde verder te komen. Deze kans gold eveneens voor het Franse koppel. De eerste set was in ons voordeel. Wij zaten er bovenop en speelden voor alles. De 2e set waren wij een beetje de weg kwijt en lieten de overwinning uit onze handen glippen.
In de 3e en beslissende set waren wij weer gefocust en speelden voor wat wij waard waren, helaas hadden onze Franse tegenstanders iets meer geluk en wonnen uiteindelijk de partij.

Het was wederom bijzonder warm in de hal, alhoewel, ik had er vandaag minder last van dan gisteren. Voor het gevoel was het in de zaal wel meer dan 45 graden. De buitentemperatuur bleef zo'n beetje steken op een graad of 32. Kortom het is de gehele dag door water e.d. drinken, dit om te voorkomen dat je ondersteboven valt.

Voor morgen zal het restant van de dubbels worden gespeeld. Er staat helaas niets meer op het spel. De eer kan allen nog worden gered.

Wordt vervolgd.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen