zaterdag 9 november 2013

Vrijdag 08 november 2013 (2e wedstrijddag)


Vandaag stond voor mij 1 enkelspel (2e ronde) op het programma. Ik speelde tegen HSU Jen-Ho ( Chinese Taipei). Deze speelde erg leep en was ook behoorlijk slagvast. Ik kreeg in de 1e set niet echt grip op zijn spel, dit resulteerde dan ook in de uitslag van 21-5. De 2e set probeerde ik nog meer aanvallender te spelen en dit zie je dan ook terug in de uitslag 21-13.
Ook dit was voor mij een bijzonder moment om tegen iemand te spelen uit het verre Chinese Taipei.

Ook de eerste wedstrijd in het mannendubbel gespeeld, dit samen met mijn Belgische collega sporter, Bob Biesmans. Onze eerste wedstrijd speelden wij tegen het eerste geplaatste koppel uit Vietnam
( Thang en Trung). Ik kende deze spelers nog van een eerder toernooi en zijn met recht als eerst geplaatst. Zij spelen bijzonder geraffinneerd en erg doeltreffend. Het lijkt alsof het hen geen moeite kost om te doen wat zijn willen. Hun techniek is van een bijzondere kwaliteit. Al zou ik nog 100 jaar oefenen, het zal er bij mij niet meer van komen.
Kortom dit alles blijkt dan ook wel uit de uitslag, wij verloren in 2 sets ( 21-5 en 21-7).

Onze tweede en laatste dubbelwedstrijd van de dag stond gepland tegen een koppel uit India ( Kalaimani/Vikram Kumar).
In deze wedstrijd ging het over en weer. In de 1e set leek het erop dat wij de ste naar ons toe konden trekken, maar op de crusiale momenten lieten wij het toch liggen. Daarbij speelden zij ook scherp en slagvast. In deze 1e set werd het dan ook 21-17 voor het Indische koppel. Vol goede moed begonnen wij aan de 2e set. Nadat wij in deze set een moment achter kwamen te staan, trokken wij de stand toch weer naar een 13-12 voorsprong. Helaas ging het vanaf dat moment niet helemaal lekker meer. Op een 1 of andere manier kwamen wij niet lekker meer in het spel. De 2e set verloren wij dan ook met 21-12.  

Helaas is hiermee het WK teneinde gekomen. Het was een goed en leerzaam toernooi geweest. In het enkelspel verder dan ik had verwacht, in het dubbelspel wel meer verwacht maar gestuit door door de behoorlijke Aziatische tegenstand. Behoorlijk wat meegemaakt en ook weer tot andere inzichten gekomen die ik zeker ga meenemen de komende tijd. Ik verlaat het WK met opgeheven hoofd en heb gestreden voor wat ik waard was.
Voor morgen, zaterdag 09 november 2013, staat in ieder geval nog een dubbelpartij van Jordy Brouwer op het programma, deze zal ik nog zeker met veel belangstelling gaan bekijken + de vele partijen die vervolgens op het programma staan.
Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

  1. jammer dat je uitgeschakeld bent. Maar je bent weer een ervaring rijker zou ik zeggen.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Joke, Bedankt voor je reactie. Klopt, ben een behoorlijke ervaring rijker. Moet je een keer hebben meegemaakt. Geeft mij wel energie voor een volgend toernooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer, maar gegarandeerd weer veel geleerd, dat wij weer van jou kunnen leren.
    Ik zie je donderdag helaas niet, maar de week van de de 18e ben ik er weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jan, bedankt voor je reactie. Maak de borst maar nat en of ik weer wat geleerd heb! Alleen ik ben er komende donderdag ook niet, dit ivm competitie verplichtingen met het herenteam.

    BeantwoordenVerwijderen