donderdag 7 november 2013

Donderdag 7 november 2013 ( 1e dag wedstrijden)


Vandaag begonnen met de daadwerkelijke wedstrijden. Wedstrijdschema stond pas laat op de digitale toernooi kalender. Hierdoor zag ik pas vanmorgen tegen wie ik het zou moeten opnemen.
Mijn eerste wedstrijd stond gepland tegen Manoj Sarkar uit India. Een geplaatste speler ( wat overigens niet altijd wat zegt). Overigens ben ik hem al eens op een toernooi tegengekomen. Dus ik wist wat ik kon verwachten. Ik probeerde in deze wedstrijd mijn eigen spel te spelen en probeerde links en rechts een beetje te vertragen, in de hoop hem een beetje uit z'n spel te halen. Dit was overigens ijdele hoop. Het is technisch een zeer begaafde speler en wat nog bijkomt, hij was bijzonder snel op de baan. M.a.w. ik had mijn een doel gesteld om in ieder geval de 10 punten halen en dat is wel gelukt, 1e set 10 punten de 2e set behaalde ik 12 punten. Goed gespeeld, maar helaas geen potten kunnen breken.
De tweede wedstrijd moest ik spelen tegen Max Altenkamp uit Duitsland. Als ik iets zou willen op dit toernooi, zou ik deze wedstrijd moeten winnen. Alleen de geschiedenis leerde mij, dat ik eigenlijk altijd problemen had met deze speler. Ik had nog nooit van hem gewonnen, dus ik moest er vol voor gaan.
Ik had de raad meegekregen om rustig te beginnen, niet gelijk volle bak te spelen. Eerst maar eens kijken of de shuttle binnen de lijnen gehouden kon worden. Eigenlijk lukte mij dat moment alles. Alles wat ik bedacht, kwam ook zo uit. Zo won ik de 1e set met 21-4! Ook in de 2e set had ik weinig problemen met deze Duitser. ik merkte dat ik op sommige iets verslapte en kreeg gelijk een aantal punten om de oren. Totale uitslag in de 2e set was dan ook 21-11. Dit gaf wel een lekker gevoel, deze overwinning. Ook omdat ik mij voor het eerste keer was dat ik in een enkel de volgende ronde heb behaald. Het is nog onbekend tegen wie ik hier moet spelen.
Wordt vervolgd.
Hier is de link waarbij de uitslagen zichtbaar worden.

Hier is de link naar het volledige toernooioverzicht

Overigens gaat het met Jordy Brouwer ook goed. Tot op heden wist hij al zijn singles te winnen.
Ook dit wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Hey Eddy, zo te lezen gaat het goed.
    Ik kan alleen maar zeggendoe ow best dan kump et goed.
    Groetjes Willy.
    P.S. ik mis het daar zo wel een beetje en doe de groetjes daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Eddy, Vanuit Nederland heel veel succes we volgen je ook via http://www.pro-orthesen.nl/

    BeantwoordenVerwijderen