dinsdag 2 juli 2013

Wat doe je zoal om fit te blijven?

Deze week ben ik begonnen met het zomerprogramma, hoe blijf ik fit?.
Een week van, hoe blijf ik fit, ziet er dan zo ongeveer uit:
- Gisteren, maandag, heb ik een programma in de sportschool afgewerkt. Doel is o.a. mijn core stability en de polssnelheid ( slagsnelheid) te verbeteren. Uiteraard hoort hier de loopband e.d. ook bij.
- Dinsdag, dan loop ik mijn vertrouwde loopronde. Vandaag ben ik overigens 2x op mijn plaat gegaan. Niet eens tijdens het joggen, maar tijdens het uitlopen ( zal door de vermoeidheid komen). Hier de link van het overzicht
- Woensdag, rustdag
- Donderdag, het programma in de sportschool wordt weer gevolgd.
- Vrijdag, tot 19 juli nog de mogelijkheid om te badmintonnen.
- Zaterdag, het programma van dinsdag wordt dan zoveel mogelijk gevolgd.
- Zondag, rustdag.

Na 19 juli beschik ik over een gedeelte van een sporthal. Ik kan dan gedurende de zomermaanden een aantal keren in de week trainen. Ik kan dan o.a. mijn loop techniek verfijnen, vanzelfsprekend gerelateerd aan het badminton. Op deze manier probeer ik fit de zomer door te komen en volledig opgeladen weer aan de start te verschijnen bij de start van het nieuwe badminton seizoen.

Ik hoop dat ik toch een aantal sporters kan motiveren om in ieder geval iets in de vakantie te gaan doen. Het maakt niet welke sport je beoefent. Maar het kan bijzonder frustrerend zijn dat je bij aanvang van een nieuw seizoen met achterstand aan een training moet beginnen. Je staat dan eigenlijk al met 2-0 achter. Probeer die achterstand dan in het begin van het seizoen maar eens weg te werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen