zaterdag 18 mei 2013

Bindend advies SKGZ!!

Eindelijk heb ik bericht gekregen van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Inmiddels is het vrijdag 17 mei 2013. Na een kleine twee jaar komt nu een eind aan allerlei beroepsprocedures en het maken van verweerschriften richting de diverse partijen.
Ik verwijs even naar een eerder bericht op deze weblog waarin ik melding maakte dat CZ mij een Genium knieprothese niet wilde verstrekken. Hier de link naar het eerdere bericht.
SKGZ is tot de conclusie gekomen dat CZ mij een Genium had moeten verstrekken.
Om een lang verhaal kort te maken is dit de strekking van het advies.
CZ ging ervan uit dat zij geen Genium hoefden te vergoeden omdat ik een z.g. natura verzekering zou hebben. Kennelijk bevatte deze verzekering een artikel waarin melding werd gemaakt van een z.g. restitutie bepaling. Tevens had CZ tijdens de hoorzitting een toezegging gedaan. Nadat de hoorzitting was geweest trok CZ de eerder toezegging weer in en zij bleven bij hun eerder ingenomen standpunt. Door alles nu samen te voegen kwam SKGZ dan nu tot een bindend advies en is mijn verzoek tot toekenning van een Genium gehonoreerd!!
Kortom, het loont dus zeker wel de moeite om in beroep te gaan tegen een "grote" zorgverzekeringsmaatschappij.
Alleen ik heb dit niet af willen wachten en ben voortijdig overgestapt naar een zorgverzekering die wel oog had voor het welzijn en de meest adequate zorg. Ik zit nu zelf sinds 1 januari 2013 bij VGZ zorgverzekering en zij regelden alles zonder enige vorm van wanklank.
Deze uitspraak geeft een ander mogelijk wel weer inspiratie om toch door te gaan, zeker als men zeker weet dat het het gelijk aan hun kant staat. Ik heb gezegd, toen ik eraan begon, ik heb "A"gezegd, dan zal ik ook "B" moeten zeggen. Uiteindelijk denk ik dat ik ongeveer het gehele alfabet de revu heb zien passeren. Maar uiteindelijk zeg ik:  "Never give Up"!! Het recht zal zegevieren!


2 opmerkingen:

  1. Dit is toch weer een felicitatie waard en zoals ik altijd oneerbiedig zeg, houd je poot stijf en dat is wat je hebt gedaan en het heeft geholpen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Inge, bedankt voor je reactie.
    Kwestie van de langste adem hebben en er vol vertrouwen tegenaan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen