maandag 10 december 2012

Mijn sportweekend met de "Blade" van Otto Bock!!

Zoals al eerder aangegeven, heb ik dit weekend de blade met de bijbehorende sportknie ( 3S80 sport), mogen uitproberen. Ik praat dan over het afgelopen weekend ( 8 en 9 december 2012).

Op zaterdag 8 december 2012 stond bijscholing van de SL3 gepland. Dit werd georganiseerd door de VBO. O.l.v. Chris Bruil en Lotte Jonathans werd ons het e.a. bijgebracht op het gebied van het Mixdubbel. Plaats waar het allemaal gebeurde was in de Hanzehal in Zutphen.
Voor mij was het een bijzondere ervaring. Ik stond vandaag voor het eerst op het veld met een z.g. "Blade". Het was een bijzondere maar vreemde ervaring om erg snel over het veld heen te snellen. De timing klopte nog niet helemaal, maar dat komt op termijn wel goed.  Het voelde vanaf het begin bijzonder prettig aan. Ik kreeg de nodige aandacht en diverse mensen waren bijzonder geintresseerd overtrent mijn eerste ervaringen en indrukken. Ik kon hen alleen mededelen dat het een fijne ervaring was. Ik was snel bij het net. Zo snel bij het net dat ik de shuttle niet echt lekker kon retouneren, maar dit zal op de termijn beter gaan worden indien ik langer op deze blade kan en mag blijven spelen.
Ik hoop alleen dat de firma Otto Bock mij welwillend willen zijn omtrent het gebruik van de "Blade".
Na de deze dag was ik vol vertrouwen voor de dag van morgen. Op die dag zal ik het toernooi gaan spelen met de "Blade".

Op zondag 09 december 2012 heb ik het eerste Open Culemborgse Aangepast Badminton toernooi gespeeld. Ik heb gedurende deze dag met de Blade kunnen spelen die mij voor een aantal dagen door Otto Bock ter beschikking was gesteld. Ik heb o.a. de afspraak gemaakt dat de ervaring met het spelen van de "Blade" voorop zou staan ipv de prestaties op het toernooi.
Ik moest vooral wennen aan de snelheid.
Tijdens mijn eerste wedstrijd die dag, wist ik niet wat mij overkwam. Doordat ik vooral richting het net meer snelheid had, sloeg ik de shutlle teveel uit.
Ook werd ik erop gewezen dat ik de "Blade" nog te weinig gebruikte. Ik bleef nog teveel met het rechterbeen werken, terwijl juist nu ik meer voordeel zou halen wanneer ik ook meer het linkerbeen zou gebruiken. Dit waren vooral momenten waarbij ik nog teveel moest nadenken omtrent het effectieve gebruik van de "Blade". Ik merkte dat in de loop van het toernooi, ik beter met de "Blade" overweg kon.
Ik heb behoorlijk wat aandacht gehad van diverse mensen in de zaal. Zij zagen mij voortdurend soepel heen en weer bewegen en ook zij waren ervan overtuigd van de mogelijkheden in de toekomst.
Uiteindelijke uitslag:
- 2e plaats in het herenenkel, de finale verloren van een jonge sterke belg
- 1e plaats in het herendubbel samen met Guus Maassen, finale gewonnen van een Belgisch koppel

Conclusie gebruik Blade in het badminton:
Deze combinatie mag wat mij betreft gewoon blijven bestaan. De mogelijkheden op badminton gebied zijn ongekend.
Wanneer ik de tijd en de mogelijkheden krijg, kan ik met deze "Blade" op het badmintonveld successen behalen die niet onder doen wanneer ik twee "goede benen" zou hebben.
Bij langer gebruik van de "Blade" wordt het omgaan ermee gewoon, ik kan de "Blade" dan steeds meer gaan gebruiken als het linkerbeen, met alle mogelijkheden daarop volgend.
De zool onder de "Blade" geeft geen zwarte veegsporen aan de vloer.

Ik heb een fantastich sportief en interessant sportief weekend gehad en het gebruik van de "Blade" smaakt naar meer.

Hier de link naar het Foto_Video album. In de diverse video's zal het gebruik van de "Blade" getoond worden.

Video

Foto's

Site van Rene Lagerwaard ( Fotograaf)

2 opmerkingen: