vrijdag 30 november 2012

Ik ben er klaar mee !! EXIT CZ!!

Zoals een aantal van jullie wel zullen weten, ben ik al bijna 2 jaar aan het strijden om mijn computer gestuurde knie, een C-leg, te vervangen. CZ zorgverzekering geeft tot op de dag van vandaag geen toesteming om deze computergestuurde knie te vervangen. Zij willen wel een identieke knie verstrekken, maar een knie die meer mogelijkheden bied, weigeren zij pertinent. Kennelijk weigeren zij om vooruitstrevend te denken en mee te denken met hun klanten.
Op allerlei gronden hebben zij geprobeerd het e.a. te vertragen. Elke keer wanneer wij hier weer een antwoord op hadden geformuleerd, met ook allerlei wetenschappelijke onderbouwingen, gaven zij (CZ) aan hier niet aan te willen mee werken. Uiteindelijk heb ik de geschillencommissie zorgverzekering in Zeist ingeschakeld.
In eerste instantie heeft de geschillencommissie geprobeerd te bemiddelen. Maar ook hier gaf CZ aan dat zij op geen enkele wijze wensten mee te werken. Zij gaven zelfs aan, dat wat wij ook gingen aanvoeren, zij nooit tot goedkeuring van een dergelijke voorziening zouden overgaan.
Nu, op dit moment ligt het gehele beroep bij de geschillencommissie Zorgverzekering. CZ heeft tot ergens eind december 2012 de tijd om op het e.a. te reageren.
Daarna volgt een hoorzitting waarbij de betrokken partijen worden gehoord. Hierna zal het nog een week of 6 duren voordat de Geschillencommissie een bindende uitspraak heeft gedaan.

M.a.w., het zal nog tot eind januari 2013 duren voordat het e.a. duidelijk is geworden.
Ik ga hierop niet zitten wachten, dit wil zeggen, ik laat het beroep gewoon doorlopen. Ik stap wel per 1 januari 2013 over naar een andere zorgverzekering. Deze zorgverzekeraar is wel in staat om mee te denken en te gaan met de moderne technologie.
Bij deze zorgverzekeraar zal ik begin januari 2013 een verzoek indienen omtrent verstrekking van een Genium looppprothese. Zoals het er nu uitziet zal de aanvraag geen problemen opleveren, omdat deze maatschappij wel op de hoogte is van de vele voordelen van een dergelijke voorziening.

Ik zeg niet dat CZ een slechte zorgverzekeraar is, maar in mijn specifieke geval willen zij niet toegeven aan de nieuwe technologische ontwikkelingen van dergelijke hulpmiddelen. Mogelijk is dit een tekortkoming in hun ontwikkeling. Overigens is mij ten gehore gekomen dat nog een aantal mensen voor een dergelijke probleem staan bij CZ. CZ wil kennelijk beslissen over het leven en heeft geen oog voor een menswaardig en maatschappelijk bestaan van een persoon die nog zoveel wil in zijn leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen