zaterdag 1 september 2012

1e racket zelf bespannen!!

Vandaag, zaterdag 1 september 2012, heb ik mijn eerste racket bespannen. Ik ben erg kritisch over hoe een racket bespannen moet worden. Denk aan het aantal kilogrammen, welke type snaar e.d.  Mijn vaste racket bespanner, Rob Jeanmaire, wist dit altijd goed om te zetten.
In mijn achterhoofd had ik altijd het idee gehad om dit zelf eens uit te voeren. Vandaag is het er eindelijk eens van gekomen. Ik heb nu zelf een racket, weliswaar een proefracket, zelf bespannen. Ik heb hiervoor een cursus gehad. In een relatieve korte tijd werd ik betrokken in de bijzondere wereld van de bespanners. Tijdens deze cursus werd ik mij ervan bewust dat het bespannen echt een vak op zich is.
Vandaag heb ik thuis met een eigen bespanmachine mijn eerste racket mogen bespannen. Gedurende deze langdurige sessie werd ik mij ervan bewust dat ik een redelijk aantal rackets moet bespannen, voordat ik kan zeggen dat ik voor elke racket de juiste bespan procedure te pakken heb. Ik heb nu wel het idee dat ik voor mijn eigen rackets de meest ideale bespanning kan ontwikkelen. Tevens hoop ik ook dat ik in de toekomst hier ook andere badmintonners mee van dienst kan zijn.
Ook weet ik dat dit de eerste stap is in de bijzondere wereld van de bespanners. Belangrijk is ook het luisteren naar de wensen van de klant. Nu luister ik vooral naar mijzelf. Wat wil ik, wat zijn mijn sterke/zwakke punten als speler en wat zijn de type spelers waartegen ik moet spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen