zaterdag 12 mei 2012

Eerste speel minuten met nieuw Carlton materiaal!!

Ik heb van mijn sponsor "Carltonsports" en "Badmintonplanet" de volgende rackets tot mijn beschikking gekregen. Ik heb gekozen om met deze rackets te gaan spelen. Ik denk dat ik met deze rackets, mijn spelletje meer tot zijn recht kan laten komen.



Dit zijn de rackets:


Razor V1.1 Product specificaties:
* Lengte: 670 mm
* Balans: Head Heavy
* Gewicht: 88 gram
* Flexibiliteit: Stijf
* Maximale bespanning: 10 – 13 kg
* Bladvorm: Optimetric
* Snaar: X-elerate X67
* Materiaal: Japanese HM Carbon

Dit Carlton top racket is ontwikkelt voor de gevorderde speler die goed aanvallend speelt. Door de Razor technologie heb ik meer controle met het racket waardoor ik beter aanvallend kan spelen en krachtiger mee kan slaan.

Razor V1.2 Product specificaties:
* Lengte: 670 mm
* Balans: Head Light
* Gewicht: 86 gram
* Flexibiliteit: Flexibel
* Maximale bespanning: 10 – 13 kg
* Bladvorm: Optimetric
* Snaar: X-elerate X67
* Materiaal: Japanese HM Carbon

Technologische innovaties:
Japanese HM Carbon: Deze Carbon soort is een van de beste op de markt verkrijgbaar. Een racket dat opgebouwd is uit dit soort carbon is dan ook ongekend stabiel en zal u altijd de juiste response geven.

Xtreme Tension Frame: Het blad is zodanig opgebouwd dat de bespanning tot wel 11% zwaarder gezet mag worden dan een blad die niet over deze techniek beschikt.

Razor Guided Technology: De snaren van dit racket lopen om het frame heen. Deze revolutionaire techniek zorgt enerzijds voor meer gevoel en anderzijds voor een vergroot sweetspot.

Bi-Axial Dynamics: Door de aerodynamische vorm van het racket worden bovenhandse slagen makkelijker gemaakt. Het zal u dus minder moeite kosten om de shuttle hard en precies bovenhands te slaan.

Optimetric Head: Het grote voordeel van een Optimetric head shape is de gecombineerde kracht van de Isometric en de Conventional head shape. Het racket is dan ook sneller te bewegen dan een racket met een Isometrisch blad en de shuttle is makkelijker goed te raken ten opzichte van een Conventioneel blad.

Ultra Lite Cap: De dop aan de onderkant van het racket is extra licht gemaakt zodat er een betere balans in het racket aan te brengen is. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker is om goed met dit racket te spelen.

Dit Carlton top racket is ontwikkelt voor de gevorderde, verdedigende speler. Door de controle en flexibiliteit kan er goed defensief mee gespeeld worden. Dit racket is ideaal voor het dubbelspel of sterk verdedigend spel.


Afgelopen vrijdag heb ik deze twee rackets voor het eerst kunnen gebruiken. Ik heb gemerkt dat wat in de product omschrijving staat vermeld, zeker van toepassing is. Na een korte gewenningsperiode, speelde ik de shuttles, daar waar ik ze hebben wilde. Ook vond ik het gevoel tijdens het clearen of droppen bijzonder prettig. Deze rackets gaven mij in ieder geval niet het gevoel dat ik in het luchtledige stond te slaan. Elke klap was raak en geplaatst.

3 opmerkingen:

  1. Ow mooi die wil ik graag eens proberen. Mijn racket ging afgelopen woensdag stuk. Word nog wel gerepareerd. Neem maar wat meer mee please voor woensdag. Groet Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Eddy, Laatst zo'n racket voor het eerst bespannen. Was wel even wennen. Hopelijk brengt het nieuwe racket de komende wedstrijden de benodigde overwinningen. Groet, Frits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel.
    Zoals het er nu voor staat, gaat de herencompetitie door. Ik spreek je komende maandag weer.

    BeantwoordenVerwijderen