zaterdag 7 april 2012

1e wedstrijd dag Rodez (07 april 2012)


1e wedstrijd dag

Vanuit het regenachtige Rodez heb ik het volgende te melden.
Wij werden om 10.00 uur weer in de sporthal verwacht. Vanaf dat moment werd het toernooi officieel geopend. Na de gebruikelijke toespraken, kon om 12.00 uur het toernooi beginnen.

Mijn eerste wedstrijd had ik gelijk om 12.00 uur. Ik moest spelen tegen een mij onbekende fransman ( Hugo Barras). Gelukkig kon ik tegen hem mijn eigen spelletje spelen, waardoor ik in ieder geval de eerste wedstrijd winnend wist af te sluiten.
Drie uur later had ik een wat minder eenvoudige partij. Ik moest spelen tegen de eerst geplaatste Tim Haller uit Duitsland.
Deze Tim Haller had meer loop vermogen en was technisch ook wat vaardiger met zijn racket. Deze jongeman zou in de reguliere competitie zeker geen slecht figuur slaan.
Ik heb van mijn kant een goede partij gespeeld. Mede door de deskundige coaching van Annie van Daal wist ik het spel tot het einde toe, spannend te houden.
Maar uiteindelijk moest ik in deze Tim Haller mijn meerdere erkennen.

Ondanks dit verlies ga ik wel door naar volgende ronde. De 2e ronde gaat morgen van start. Ook zal op de zondag begonnen worden met o.a. de herendubbels.

Tot op dit moment zijn de navolgende resultaten bekend:
Guus 1 gewonnen, zijn 2e wedstrijd wordt op zondag gespeeld
Willy 1 verloren, 1 gewonnen, 3e wedstrijd wordt vandaag nog gespeeld 
Jordy 1 verloren, zijn 2e wordt vandaag ook nog gespeeld

Morgen, zondag ( 8 april, 1e Paasdag) zal ik proberen weer verslag te doen van de 2e wedstrijddag.

1 opmerking: