maandag 19 maart 2012

Bijscholing SL3B Autisme in de sport



In opdracht van NOC*NSF en het Nationaal Kenniscentrum Gehandicaptensport (NKG) heeft de Academie voor Sportkader (ASK) in samenwerking met: de Nederlandse Vereniging van Autisme (NVA), Landelijk Netwerk Autisme (LNA), Mee Nederland, Leo Kannerhuis, Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB), Koninklijke Nederlandse Baseball en Softball Bond (KNBSB), Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU), Gelderse Sport Federatie (GSF), Sportservice Midden-Nederland en het Steunpunt Autisme Onderwijs Zwolle een generiek leetraject ontwikkeld over het omgaan met en les/training geven aan sporters met een autistisch spectrum stoornis (autisme)


In navolging van mijn opleiding tot sportleider in het Aangepast Badminton en het trainerschap in het algemeen, vind ik het belangrijk om op de hoogte te blijven van allerlei ontwikkelingen en ervaringen. Deze genoemde scholing is er 1 van. Ik heb mij ingeschreven voor deze scholing in Utrecht. Ik hoop hiermee in ieder geval meer inzicht te krijgen in de sporters die een dergelijke beperking hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen