donderdag 8 december 2011

Update training bij BV Doesburg

Langs deze weg wil graag een update geven over mijn verrichtingen als trainer.
Sinds het begin van het seizoen train ik o.a. de jeugd van BV Doesburg. Voordat ik met deze trainingen begon, ben ik een aantal keren wezen kijken naar de verrichtingen van de diverse spelers van de betreffende teams. Ik kwam tot de conclusie dat er een behoorlijke uitdaging te wachten stond.
Ik zag dat de basis van het badminton niet echt aanwezig was, tevens merkte dat de sfeer/plezier in het spelletje ver te zoeken was. Kortom, in het nieuwe seizoen stelde ik mijzelf ten doel om het plezier in het spelletje weer terug te laten keren bij de jeugd.
Nu, een aantal maanden en trainings momenten verder, merk ik dat de spelers van de jeugd competitie en het nieuwe seniorenteam 6, het spelletje weer leuk beginnen te vinden.
In het afgelopen seizoen verloren zij alle wedstrijden, terwijl zij nu regelmatig de wedstrijden in hun voordeel weten te beslechten.
Ik ben nu een aantal keren wezen kijken naar de wedstrijden. Ik bemerk dat de spelvreugde langzamerhand begint terug te keren, maar ik zie ook dat een aantal basisvaardigheden er nog onvoldoende in zit. Het is belangrijk om vanaf het begin bij de jeugd er op te "hameren" dat de basisvaardigheden er spelenderwijs erin gebracht moet worden. Achteraf repareren valt niet mee. Je blijft altijd de hobbels in het stucwerk zien.
M.a.w., de klus is nog lang niet geklaard in Doesburg.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen