zondag 18 september 2011

Gesproken met een Belgische delegatie van "Smash BC Berkenbos"


Tijdens het afgelopen toernooi Maastricht waren ook een aantal rolstoelers van de Belgische badminton club "Smash BC" aanwezig.
Ik heb met 1 van de begeleiders gesproken. Zij waren in Belgie niet gewend om op een half veld te spelen, dit uiteraard tijdens het enkelspel in de categorie "staanders". Ik heb hem aangegeven dat wij volgens de internationale badminton regels spelen. Hij verteld mij dat een zoon van hem niet op een half veld wilde spelen. Ik heb hem uitgelegd dat het op een half veld het meer op de techniek aankomt inplaats van het lomp spelen.
Hij vond dit erg bijzonder en hij vroeg mij of ik een set tegen hem wilde spelen. Ik heb aan dit verzoek voldaan.
Na afloop verteld hij dat het een bijzonder inspannend moment was geweest. Hij had niet gedacht dat zo moeilijk was om zo te spelen.Hij vertelde ook dat ergens in het begin van 2012 de Belgische kampioenschappen Aangepast Badminton gehouden worden. Ik gaf hem te kennen dat er misschien een mogelijkheid zou zijn om daar met het Nederlands team, een demo te verzorgen. Ik heb hem vervolgens in contact gebracht met Annie van Daal, onze bondscoach aangepast Badminton.
Mogelijk dat wij hier nog meer van gaan horen.

Link naar de BC Smash uit Heusden-Zolder

Link naar de Vlaamse Badminton Liga

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen